Sådan minimeres virkningen af socialsikringsafgifter

Selvom den oprindelige hensigt med socialsikringsskatten kun var at påvirke de højest indtjenende, er tærsklerne ikke blevet ændret siden 1983, da kongressen vedtog den. Dette har ført til, at flere mennesker er underlagt det. Joe Elsasser er grundlæggeren af Social Security Claiming Software. Han forklarer, hvordan du minimerer indvirkningen på din indkomst.

Arbejdsgiverbidrag til social sikring fritaget for skat for de første $ 5,000

Arbejdsgivere er forpligtet til at tilbageholde de korrekte beskæftigelsesskatter og betale arbejdsgiverens socialsikringsbidrag i henhold til loven. Se 26 U.S.C. for oplysninger om bidragssatser og løngrænse. 3101(a) og (b). Du kan finde flere oplysninger i cirkulære E: Vejledning om arbejdsgiverskat.

Arbejdsgiversponsorerede sundhedsforsikringspræmier kan tælles som skattepligtig løn til socialsikringsformål.

En foreslået ændring af socialsikringsskattereglerne vil give arbejdsgivere mulighed for at tælle arbejdsgiversponsorerede præmiebetalinger for sundhedsforsikring som løn. Dette ville hæve skattesatserne for mange mennesker. Ændringen vil også øge socialsikringsydelserne, men stigningen vil være mindre for arbejdstagere med lavere og mellemindkomst.

Arbejdstagere er underlagt en skatteforskel på 10%, hvis ESI-præmierne for yderligere indkomst lægges til deres skattepligtige indkomst. Arbejdstagere i højere skatteklasser er mere tilbøjelige til at betale højere skatter. En arbejdstager, der er i indkomstgruppen på 12 procent, skal betale en lønsumsafgift på 15,3 procent. En præmie på $ 1,000 for arbejdsgiversponsoreret forsikring vil resultere i en skattepligt på $ 254, hvilket er en svimlende $ 746 efter skat.

Reducer eller fjern renter og udbytte fra den foreløbige indkomstformel

Du kan reducere eller fjerne renter og udbytte fra din foreløbige indkomstformel for at undgå socialsikringsskatter. Dette vil også sænke mængden af skattepligtig indkomst. For yderligere at reducere din foreløbige indkomst kan du også investere i vækstaktier, som normalt genererer lav eller ingen skattepligtig indkomst.

Selvom PIA-formlen reducerer socialsikringsskatter baseret på beskæftigelse, anvendes den ikke altid. OASI-ydelser er underlagt reduktioner afhængigt af personen. Størrelsen af indkomsten, som hver person modtager, bestemmes også af deres alder, når de bliver berettiget til social sikring. Disse reduktioner er rettet mod højtlønnede arbejdstagere. Udskiftningsgraden over det første bøjningspunkt betales ikke.

Hæv eller fjern skatteloftet

Selv om skatteloftet måske ikke synes at være væsentligt, har det en betydelig indvirkning på støttemodtagerne. Loftet gælder ikke for folk, der tjener mere end det, og de modtager ikke kredit for fremtidige sociale sikringsydelser. Niveauet og udskiftningsgraden for skatteloftet vil afgøre, om det skal hæves for at reducere socialsikringsafgifterne. For eksempel vil et loft på fem procent øge ydelserne med ti procent for folk i top 1 procent, men det vil reducere ydelserne for de næste hundrede tusindedele af befolkningen.

Omkostningerne ved sociale sikringsydelser ville blive reduceret med mere end 100 milliarder dollars, hvis skatteloftet blev hævet. Dette er ud over stigningen i skatteloftet. Fjernelsen af loftet vil forsinke starten på underskuddet på 100 milliarder dollars i 2029. Det ville også forsinke det med et år ved at udsætte al indtjening og indkomst for lønsumsafgift.

Selv om skatteloftet måske ikke synes at være væsentligt, har det en betydelig indvirkning på støttemodtagerne. Loftet gælder ikke for folk, der tjener mere end det, og de modtager ikke kredit for fremtidige sociale sikringsydelser. Niveauet og udskiftningsgraden for skatteloftet vil afgøre, om det skal hæves for at reducere socialsikringsafgifterne. For eksempel vil et loft på billig a kasse fem procent øge ydelserne med ti procent for folk i top 1 procent, men det vil reducere ydelserne for de næste hundrede tusindedele af befolkningen.